Rabu, 25 Januari 2012

kerana aku wanita....


Assalamualaikum sahabat-sahabat.... (n_n)

Cuba baca dan komen andai sudi... hehe
--------------------------------------------------------------------------

kerana aku wanita,
pandangan Adam mampu tembus ke dasar hatiku.

kerana aku wanita,
ingin disayangi itu fitrah diriku.

kerana aku wanita,
mudah terpikat dengan keindahan akhlak seorang lelaki.

kerana aku wanita,
emosiku selalu mengatasi logik akalku.

kerana aku wanita,
air mata teman setiaku.

kerana aku wanita,
sensitivitiku terhadap sesuatu amat tinggi.

DAN...

kerana aku wanita,
aku damba pertolongan darimu Adam.

peliharalah bicaramu denganku,
jangan bermain kata denganku,
takut rosak hatiku.

kerana aku wanita,
akhlakmu ukuran di mataku.

peliharalah akhlakmu dan imanmu,
jangan kau burukkan darjatmu pada mataku,
takut rosak thiqohmu.

kerana aku wanita,
maka peliharalah susunan kata-katamu.

kerana aku mudah terasa,
namun aku bukan lemah,
sekadar ingin kau tahu hati ini mudah tercalar.

kerana aku wanita,
peliharalah dirimu dari mencemuhku.

saat titisan jernih mengalir dari mataku,
kerana itu cara untukku,
meluahkan perasaanku,
supaya hatiku tenang kembali.

kerana aku wanita,
aku memang sangat peka.

maka fahamilah kecerewetanku ada sebabnya.

WAHAI ADAM...

kalau kau sangka berpakaian selekeh itu 'cool',
hakikatnya kau begitu jelek pada pandangan kami.

andai kau rasa 'usha' itu tanda kejantanan,
darjatmu telah jatuh pada pandangan kami.

jika kau fikir hidup membelakangkan agama itu kemodenan,
maka tiada lagi hormat untukmu dari kami.
----------------------------------------------------------------------
sama-sama muhasabah diri kita... 

sampai sini dahulu..
wassalam...
(n_n)




2 comments:

Cahaya Mata Abdullah berkata...

Salam ya ukti ;)

saya sukakan puisi ni..
<3

Nur'Aisyah binti Mohd Amnan berkata...

Cahaya Mata Abdullah..
Alhamdulillah.. :)